7 november 2023
Samhällsskydd Mellersta Skaraborg

Nominerad till hederspris för samhällsviktiga kommunikationstjänster

I oktober kopplade Falköpings kommun, via Samhällsskydd Mellersta Skaraborg (SMS), upp sig på Swedish Government Secure Intranet (SGSI). SGSI är ett nät skiljt från det vanliga internet och erbjuder säker och krypterad kommunikation mellan användare. Falköpings kommun är en av de första att ta klivet, tillsammans med myndigheter och regioner.

perry

Perry Malmberg

Perry Malmberg arbetar som verksamhetsutvecklare på Samhällsskydd Mellersta Skaraborg och är en av drivkrafterna och har arbetat tillsammans med Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap (MSB) att införa SGSI. Nu är Perry nominerad av MSB till ett hederspris för sin insats.

Priset delas ut till en eldsjäl inom samhällsviktiga kommunikationstjänster och priset kommer att delas ut av MSB på dagen för säkra kommunikationer den 14 november 2023.

– Vi håller tummarna för att nomineringen leder till en utmärkelse, säger Åsa Jellinek, utvecklingschef på Samhällsskydd Mellersta Skarabog. Men oavsett, önskar vi ett stort grattis till Perry till nomineringen!