23 oktober 2023

Bohaget Second Hand öppnar i nya lokaler

Idag öppnar Bohaget Second Hand återigen upp dörrarna, nu i nya lokaler på Storgatan i centrala Falköping. För att kunna genomföra flytten har butiken behövt hålla stängt sedan den 25 augusti.

Interiörbild från den nya butiken. En soffa i äldre stil i förgrunden och gatan utanför i bakgrunden.

- Stängningen var nödvändig för att kunna flytta hela verksamheten och ställa i ordning de nya lokalerna efter våra behov, säger Ann Andersson som är arbetsledare på Bohaget. Lokalerna är ljusare och mer praktiska än tidigare. Det ska bli mycket spännande att se hur kunderna upplever vårt nya sätt att visa och skylta varorna på.

Bohaget Second Hand ska bidra till minskad miljöpåverkan i kommunen genom att ta tillvara, återanvända och hitta nya hem för begagnade prylar, möbler och kläder. Dessa kan lämnas in i containern på återvinningscentralen på Mossvägen eller direkt i butiken. Verksamheten tillhör Arbetsmarknadsenheten och är en del av Falköpings kommuns arbetsmarknadspolitiska åtgärder.