Falköping kommunen

Hemtjänst

Vad är hemtjänst ?

Hemtjänsten är till för att göra vardagen

lättare för den som är sjuk

eller har funktionshinder.

Hemtjänsten gör det lättare för dig

att bo kvar hemma.

Hemtjänsten kan hjälpa dig med

till exempel att klä på dig,

med att duscha och tvätta dig.

Hemtjänsten kan också hjälpa dig med
att städa och tvätta.

Hemtjänsten handlar hem mat åt dig

om du behöver.

Trygghetslarm

Det finns även möjlighet att ansöka om trygghetslarm.

Ett trygghetslarm är en larmknapp

som du bär med dig i ditt hem.

Larmknappen kan du trycka på

om du behöver hjälp.

Vem kan få hemtjänst?
Om du är sjuk eller har funktionshinder

och behöver hjälp och stöd hemma

kan du söka hemtjänst.

Vad kostar det att få hemtjänst?

Din avgift räknas ut efter din inkomst.

Klicka här så får du veta mera.

Hur söker du hemtjänst?
Vill du veta mer eller söka hemtjänst,

ringer du till kommunens växel.

Telefonnummer  0515 - 88 50 00.

Tipsa andra genom att skicka till:
Sidansvarig: Elisabeth Gerhardsson
Senast ändrad: 2010-05-11
Inloggning till Falnet och för webbredaktörer
Falköpings kommun, 521 81 Falköping | Besöksadress: Stadshuset, S:t Sigfridsgatan 9 | 0515-88 50 00  |  Kontakt