Klagomåls- och synpunktshantering

Här beskriver du så tydligt som möjligt din synpunkt. Om det gäller en särskild enhet (t.ex. en skola eller ett äldreboende) ber vi dig ange enhetens namn i rutan "Enhet/plats".

Behandling av personuppgifter

Enligt personuppgiftslagen får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. Genom att du klickar på "Skicka" i formuläret godkänner du att Falköpings kommun lagrar dina uppgifter.

Synpunkten och svaret till dig publiceras även på webbsidan, men då tar vi bort alla personuppgifter. Du kan alltid välja att vara anonym, men då kan du givetvis inte få ett personligt svar.

Det är viktigt att vårda språket och i förekommande fall avpersonalisera innehållet.

Välkommen med dina synpunkter!

Lämnar du dina kontaktuppgifter får du en bekräftelse på att vi tagit emot din synpunkt inom två arbetsdagar och ett svar från handläggaren inom tio arbetsdagar. (Under semestertider återkommer våra handläggare med svar så snart de är i tjänst).

 

Enkelt att lämna synpunkter - olika alternativ

Brev/Svarskort

Skriv ned din synpunkt i broschyren Tyck om Falköping och posta till oss. Portot är redan betalt.
Ladda ned här.PDF

Webbplatsen

Fyll i din synpunkt i webbformuläret nedan.

Telefon

Ring till Medborgarkontoret. Telefon 0515-88 50 00. Telefontid mån — fre kl. 07.30 — 16.30

Kommunens personal

Lämna din synpunkt direkt till kommunens medarbetare, som ansvarar för att din synpunkt registreras.

Medborgarkontoret

Du kan också lämna din synpunkt på Medborgarkontoret som finns på Falköpings bibliotek, S:t Sigfridsgatan 11. Öppet för besök måndagar 8-19, tis — fre kl. 8 — 16.