Artikelns bäst före-datum har passerat och är kanske inte längre aktuell.

Publicerad: 2017-03-21

Premiär för Tranfestivalen 1–9 april

Pressinbjudan

Nu har redan 4.500 tranor anlänt till trandansen och den 1–9 april blir det premiär för ett helt nytt evenemang vid Trandansen. Visit Hornborgasjön arrangerar Tranfestivalen som inleds med Tranans helg och fortsätter med aktiviteteteter för skolklasser. Festivalen avslutas med den populära matmarknaden med lokala producenter.

Välkommen till pressinformation med representanter från föreningarna som arrangerar Tranans helg, BirdLife Sverige och matmarknaden. De kommer att berätta om syftet med festivalen och komplettera med detaljer kring programmet för den första Tranfestivalen.

Tid och plats för pressinformation

Måndag 27 mars kl. 14.00
Trandansen, Bjurum

Arrangörer

Tranfestivalen arrangeras av Visit Hornborgasjön i samarbete med Studiefrämjandet, BirdLife Sweden, Falbygdens Fågelklubb, Skövde fågelklubb, Falbygdsresor och länsstyrelsen i Västra Götaland.

Visit Hornborgasjön

Visit Hornborgasjön är ett samarbetsprojekt mellan Skara, Skövde och Falköping. Vissa delar av projektet finansieras av ett EU-projekt som ska utveckla affärsområdet kring Hornborgasjön.

Maria Comstedt, affärsutvecklare för Visit Hornborgasjön
maria.comstedt@falkoping.se