30 april 2024

Välkommen till en digital informationsträff om ungdomar, alkohol och droger

Delta i en informationsrik timme där du som förälder till barn i grundskolan och gymnasieskolan får konkreta verktyg och råd. Träffen sker digitalt och du kan se sändningen här mellan klockan 18:00 – 19:00 den 13 maj.

Sändningen är nu avslutad. Du kan se inspelningen från sändningen i spelaren ovan. Textning är gjord med hjälp av automatisk transkribering.

Om sändningen

Med oss i sändningen har vi polis, kurator, fältare, fritidsgårdspersonal, socialtjänsten och drogförebyggande samordnare. De kommer dela med sig av verktyg och strategier för att stötta ditt barn om du är orolig eller behöver hjälp i ditt föräldraskap. Samtalet kommer ledas av Jonas Karlsson, programledare på Kanal 5 och en av landets mest anlitade föreläsare om dopning.

Vi kommer även att uppdatera dig om den aktuella drogsituationen i Falköpings och Tidaholms kommuner. Kvällen avslutas med en frågestund.